Real time communicatie dankzij

Marketing automation

We automatiseren workflows en gebruiken slimme tools om jouw (toekomstige) klant op het juiste moment en met de juiste boodschap te informeren. 

We automatiseren workflows en gebruiken slimme tools om jouw (toekomstige) klant op het juiste moment en met de juiste boodschap te informeren. 

Wat is marketing automation?

Met behulp van software automatiseren we (terugkerende) processen en zijn we in staat om – op elk moment binnen de customer journey – iemand op het juiste moment en met het juiste bericht te benaderen. E-mail marketing en marketing automation hebben raakvlakken, echter ligt de kracht van marketing automation bij het converteren van leads naar loyale klanten en het vastleggen en analyseren van data. Om dit te realiseren bouwen we onder andere marketing- en sales funnels.

De voordelen van marketing automation

7

Opschalen

Het marketingproces wordt schaalbaar. Het scheelt een hoop tijd waardoor meer groei gerealiseerd kan worden.

7

Relevante content

Er wordt alleen nog maar relevante content verstuurd, afgestemd op de ontvanger en op het juiste moment.

7

Meer inzicht

Door alle data leer je je klant beter kennen en kunnen betere beslissingen worden genomen.

7

Real time acties

Mis nooit meer hét moment om je klant te benaderen.

De mogelijkheden

Marketing automation wordt voor diverse toepassingen ingezet. Daarbij staat altijd de plek van de lead of klant binnen de customer journey centraal. Op basis daarvan wordt de content afgestemd. Denk daarbij aan de volgende mogelijkheden:

Klanten genereren middels een marketing- en sales funnel

Verzamel je via een landingspagina leads? Perfect! Nu is het van belang om deze leads te gaan informeren, enthousiasmeren en ze duidelijk te maken waarom ze jouw dienst of product willen afnemen. Middels een funnel zorgen we ervoor dat het aanbod op het juiste moment  (wanneer de lead er klaar voor is) verstuurd wordt.

Nieuwe klanten wegwijs maken middels een serie welkomstmails

Een verkoop is de start van – hopelijk – een langdurige relatie. Maak een goede indruk en stuur een serie welkomstmails om de betrokkenheid bij je bedrijf te vergroten en van deze nieuwe klant een ambassadeur te maken.

Klanten activeren middels real time acties

Loopt een proefperiode af, is een kortingscode nog niet verzilverd of heeft iemand bij het uitchecken niet de upsell toegevoegd aan de shopping cart? Bij deze (real time) acties is marketing automation essentieel om op precies dát moment het juiste bericht te sturen en meer verkopen te kunnen realiseren.

Hoe gaan we te werk?

1. Data verzamelen & analyseren

Met alle betrokkenen verzamelen we zoveel mogelijk data zodat we kunnen bepalen waar we op dit moment staan.

2. Kansen zien & de strategie bepalen

We bekijken waar behoefte binnen het bedrijf naar is en kunnen na aanleiding van alle data de kansen zien en strategie bepalen.

3. Inrichten van de automation

We richten het dashboard in, stellen de rapportages op, maken templates, bouwen de funnel, de landingspagina’s, creëren content, kortom: alles wat nodig is om de lead of klant op het juiste moment en met het juiste bericht te kunnen benaderen.

4. Optimaliseren

Eenmaal live monitoren we alles, analyseren de data, trekken onze conclusies en bepalen aan de hand daarvan waar we kunnen optimaliseren voor het beste resultaat.

Benieuwd hoe marketing automation voor jouw bedrijf kan werken? We bellen je graag terug.

Of stel hier je vraag.

Contact
085 - 00 41 0 11
info@blend15.nl

 

 

Welkom
Westelijke Achterweg 37
3241 EH  Middelharnis

Blend15 - 2020

Deze website is gebouwd met de beste WordPress Theme Builder (meer informatie)

Deze website is gebouwd met de beste WordPress Theme Builder (meer informatie)